Tym razem zajęcia w naszej Acodemii obfitowały w zagadnienia matematyczne. Kto powiedział, że matematyka jest trudna, ten nigdy nie próbował dobrze jej zaprogramować. Starsza grupa utrwaliła pojęcia - suma, różnica, iloczyn, iloraz - tworząc kalkulator z naszym CodeyRockym. Kiedy przyciskaliśmy przycisk 'A' program losował pierwszą liczbę z danego zakresu, przycisk 'B' - drugą liczbę. Przycisk 'C' podawał wynik dodawania, czyli sumę. Wszystko pojawiało się na wyświetlaczu robota. Później poszliśmy dalej. Na tablecie stworzyliśmy duszki - x, :, -, + - i w zależności od wyboru działania pojawiał się również wynik na wyświetlaczu. Młodsza grupa natomiast najpierw programowała BlueBoty za pomocą klocków TacTile Reader, a później również poddała się trudniejszym zagadnieniom. Dowiedzieli się czym są zmienne i zaprogramowała Codey Rocky'ego, żeby dodawał dwie wylosowane liczby i pokazywał je na wyświetlaczu. Gdy dobrze zaprogramujesz Codey'a matematyka w łatwą się zmienia.
Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.
Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.
Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.