Artykuł

image

W najbliższych tygodniach czeka nas sporo pracy. Do końca roku szkolnego, każdy Uczestnik ma za zadanie przygotować swój projekt, który będzie podsumowaniem jego pracy. Będzie to także doskonały sposób, aby pokazać swoją grę, pochwalić się wiedzą i umiejętnościami z programowania. W repozytorium przygotowanym dla projektu Acodemia++, zostały umieszczone projekty - startupy. To cztery gotowe gry napisane w środowisku Godot Engine. Zadaniem Uczestnika jest zdecydowanie, który z nich chciałby rozwijać. Mamy nadzieję, że propozycje – gotowe rozwiązania, pomogą dokonać wyboru, a projekty każdego Uczestnika zajęć będą wspaniałym podsumowaniem jego wiedzy i umiejętności, które nabył w ramach zajęć projektu Acodemia++.

Propozycje

Gracz porusza się małym czołgiem po labiryncie, unikając min oraz ostrzału z wież obronnych. Może się bronić, strzelając do wroga. Celem jest przedostanie się do miejsca labiryntu, w którym znajdować się będzie portal, przenoszący Gracza do nowego poziomu. To już zadanie do samodzielnego wykonania.
Acodemia Maze - github

 

Gracz pilotuje statek kosmiczny, który musi manewrować unikając ostrzału wieżyczek oraz ścian labiryntu. Kolizje są niebezpieczne, a Gracz traci życie. Atakujące statki obcych także stanowią zagrożenie. Twoim zadaniem jest dotarcie do końca labiryntu gdzie umieszczono zapas energii, dzięki któremu odzyskasz cenną energię i przeniesiesz się do kolejnego poziomu gry. To już zadanie do samodzielnego wykonania.
Acodemia Sharp Shooter - github

 

Gracz wciela się w postać Shaggy’ego (kudłata postać wędrująca po świecie projektu Acodemia++). Jego zadaniem jest przeżyć w dżungli. Przygody, które go spotkają to już zadanie do samodzielnego wykonania.
Acodemia Jungle - github

 

Gracz zabłądził na pustyni. W labiryncie znajdują się niesprawne maszyny, które musi naprawić. Musi znaleźć brakujące części maszyn, które przywrócą im działanie. Wtedy pojawi się portal prowadzący do innego poziomu gry. To już zadanie do samodzielnego wykonania.
Acodemia Desert - github

 

Grupa pracująca w środowisku Microsoft Visual Studio, z biblioteką SFML pracuje nad projektem prostej strzelanki w kosmosie. Jednocześnie pracuje nad drugim projektem, umieszczonym w tym samym rozwiązaniu – ucząc się języka programowania C/C++. Na ostatnich zajęciach zajmowaliśmy się kwestiami tworzenia funkcji, wynikających z tego różnych aspektów poznawania języka, testowanie kodu w oparciu o wiedzę z logiki, matematyki. Burza mózgów, różne próby, testy, proponowane rozwiązania to szalenie ciekawa nauka poprzez zabawę.

W najbliższych zajęciach będziemy opakowywać wybrane funkcjonalności w funkcje. Te wszystkie nowe mądre, trudne, słowa i pojęcia, zupełnie nowy, nieznany język, to właśnie język, w którym rozmawiamy za zajęciach projektu Acodemia++.
Acodemia - github

Najbliższe lekcje

Najbliższe zajęcia

  1. 11 stycznia 2020 (sobota)
  2. 25 stycznia 2020 (sobota)
  3. 1 lutego 2020 (sobota)
  4. 29 lutego 2020 (sobota)
  5. 14 marca 2020 (sobota)
  6. 28 marca 2020 (sobota)
Szczecińskie Collegium Informatyczne
logo-sci

logo-code
Informacje kontaktowe
Acodemia#SCI /
Szczecińskie Collegium Informatyczne

ul. Mazowiecka 13
70-526 Szczecin
Telefon: (91) 488-47-37
Koordynator: 605 405 527
Email: info@acodemia.pl
(Centrum, w pobliżu pl. Rodła)

Godziny pracy

  • Poniedziałek-Piątek: 08:00 do 16:00
  • Sobota: 08:00 do 14:00 (w wybrane soboty)
  • Niedziela: Zamknięte
Social media

Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.

Steve Jobs

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.

Bill Gates

Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.

Linus Torvalds

© 2017 Acodemia, Wszelkie prawa zastrzeżone.