Artykuł

image

Na kolejnych zajęciach w ramach projektu Acodemia++ zajmowaliśmy się pojęciem budowania atlasu tekstur. Mając do dyspozycji teksturę (przygotowaną w odpowiednim formacie grafikę – kolorowe kafelki), dzieliliśmy ją na poszczególne klatki, którymi następnie animowaliśmy wykorzystując składową silnika Godot Engine – AnimationPlayer.

Poznając podstawowe zasady animacji z wykorzystaniem powyższej funkcjonalności projektowaliśmy bombę z opóźnionym zapłonem. Bomba, umieszczona na scenie przez pewien czas jest nieuzbrojona. Po upływie pewnego czasu, uzbraja się. Gdy ten czas minie, eksploduje, tym samym przestaje istnieć, ginie.

Ten etap pozwoli nam na kolejnych zajęciach zbudować poziom w naszej grze – level – do pokonania przez Gracza. Jeśli jakiś obiekt, np. Gracz, znajdzie w zakresie działania eksplozji – otrzymuje obrażenia, których wielkość zależy od rodzaju bomby.

 

Dodatkowo umieszczamy link, pod którym znajduje się spakowane archiwum projektu do pobrania i samodzielnej realizacji - acpp-timebomb.

Szczecińskie Collegium Informatyczne
logo-sci

logo-code
Informacje kontaktowe
Acodemia#SCI /
Szczecińskie Collegium Informatyczne

ul. Mazowiecka 13
70-526 Szczecin
Telefon: (91) 488-47-37
Koordynator: 605 405 527
Email: info@acodemia.pl
(Centrum, w pobliżu pl. Rodła)

Godziny pracy

  • Poniedziałek-Piątek: 08:00 do 16:00
  • Sobota: 08:00 do 14:00 (w wybrane soboty)
  • Niedziela: Zamknięte
Social media

Każdy w tym kraju powinien nauczyć się programować komputer, bo to uczy myślenia.

Steve Jobs

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.

Bill Gates

Większość programistów programuje nie dlatego, że spodziewają się zapłaty lub uwielbienia tłumów, ale dlatego, że programowanie jest dla nich zabawą.

Linus Torvalds

© 2017 Acodemia, Wszelkie prawa zastrzeżone.